Szkolenie Adobe Animate / Adobe Flash

Szkolenie Adobe Animate / Adobe Flash

Na przestrzeni ostatniej dekady Adobe Flash był przełomowym rozwiązaniem, które pozwoliło nam na łączenie zaawansowanych form interaktywnych z atrakcyjną grafiką, filmem czy też muzyką. Wraz z rozwojem nowoczesnych urządzeń mobilnych jak tablety czy smartfony rola treści Flash w Internecie ulegała stopniowej redukcji. Dziś wykorzystanie klasycznych plików SWF kojarzonych właśnie z aplikacją Adobe Flash nie wydaje się dobrym rozwiązaniem… Ale…

Gdzie tu jest miejsce i sens na szkolenia Adobe Flash / Adobe Animate?

Adobe Flash / Adobe Animate (nowa nazwa programu) się zmienił – dziś jest to doskonałe narzędzie, które pozwala nam tworzyć atrakcyjne interaktywne formy reklamowe, strony internetowe czy gry z użyciem języka HTML5 i JavaScript i w tej formie dostępnych na wszelkich urządzeniach. W tym oczywiście na tabletach i telefonach komórkowych.

Szkolenia z tworzenia interaktywnych animacji HTML5 proponuje wszystkim grafikom, plastykom, fotografikom, webmasterom czy po prostu entuzjastom animacji. Dzięki takim zajęciom możesz poznać niezwykłe środowisko animacji oraz sposoby dodawania elementów interaktywnych, podstawy JavaScript w niezwykle widowiskowej formie. W rezultacie Twoja praca stanie się bardziej dostępna dla wszystkim użytkowników Internetu.

Czego nauczysz się podczas zajęć?

  • Konfigurowania dokumentów Adobe Flash
  • Tworzenia, edycji, kolorowania i transformacji obiektów wektorowych w programie Adobe Flash
  • Tworzenia wspaniałych przejść tonalnych (gradientów)
  • Budowy, użycia i edycji symboli
  • Podstawowych zasad wykorzystania symboli
  • Wykorzystania symboli w różnych projektach
  • Importu plików Photoshopa, Illustartora a także dokumentów SVG
  • Wprowadzania i edycji tekstów
  • Użycia różnych rodzajów tekstów
  • Różnych metod tworzenia animacji HTML5
  • Animacji z wykorzystaniem masek w programie Adobe Flash
  • Tworzenia animacji z użyciem kości i kinematyki odwrotnej w programie Adobe Flash
  • Zasad projektowania banerów na podstawie specyfikacji technicznej portali
  • Tworzenie prostych reklam i banerów internetowych
  • Użycia i animacji zdjęć innych elementów graficznych
  • Wykorzystania filmów, muzyki i lektora
  • Dodawania filtrów i efektów graficznych
  • Animacji filtrów i efektów
  • Zasad dodawania efektów typu Easing
  • Zasad budowy interaktywnych prezentacji
  • Podstaw języka JavaScript i ActionScript
  • Wprowadzania kodu AS 3.0 i JavaScript w celu dodania elementów interaktywnych
  • Wykorzystania niektórych komponentów (ComboBox, TextArea, ScrollPane, Loader itp.) w programie Adobe Flash
  • Użycia danych tekstowych ładowanych z zewnętrznych źródeł
  • Doładowania i użycia zewnętrznych zdjęć i plików SWF
  • Tworzenia interaktywnej galerii zdjęć
  • Tworzenia prostej panoramy
  • Tworzenia interaktywnych stron WWW i prezentacji multimedialnych
  • Wykorzystania symboli do tworzenia efektów specjalnych
  • Poprawnego przygotowania pracy do prezentacji w Internecie
  • Tworzenia i zapisu interaktywnych animacji HTML5
  • Tworzenia prostych aplikacji na tablety i smartfony
Praca uczestnika szkolenia - Adobe Illustrator Moduł I

Przykład prac tworzonych podczas zajęć Adobe Flash / Adobe Animate

Szkolenia Adobe Animate / Flash–  ogólny program zajęć

Poznajemy zasady konfiguracji programu Adobe Flash

  • Konfigurujemy ekran roboczy
  • Poznajemy panele rozwijane
  • Wykorzystujemy okna dodatkowe

Poznajemy podstawowe narzędzia Adobe Flash

  • Wykorzystujemy różnorodne panele i palety z narzędziami
  • Poznajemy i wykorzystujemy skróty klawiaturowe
  • Konfigurujemy własne skróty klawiaturowe
  • Poznajemy ppodstawowe narzędzia do pracy z Adobe Flash

Poznajemy ustawienia dokumentu

  • Ustalamy wielkość, kolor i Frame Rate publikacji
  • Określamy odpowiednią wersję Flash Playera
  • Poznajemy opcję języka ActionScript
  • Poznajemy zasady dobierania optymalnych ustawień dokumentu

Tworzymy proste kształty wektorowe w programie Flash

  • Wykorzystujemy narzędzia Pencil, Rectangle, Oval Tool
  • Edytujemy kolory wypełnienia i obrysu
  • Budujemy wieloboki, gwiazdy i inne proste kształty wektorowe
  • Wykorzystujemy obiekty typu Primitive
  • Poznajemy zasady modelu rysowania w programie Adobe Flash

Modyfikujemy obiekty

  • Skalujemy i zniekształcamy ścieżki
  • Łączymy, dzielimy i grupujemy obiekty
  • Wykorzystujemy funkcję Drawing Object do tworzenia ścieżek
  • Poznajemy zasady rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Importujemy elementy graficzne

  • Poznajemy formaty graficzne do pracy z programem Adobe Flash / Adobe Animate
  • Importujemy pliki PSD z programu Adobe Photoshop
  • Import pliki w formacie AI z programu Adobe Illustrator
  • Poznajemy opcje importy i wprowadzamy optymalne ustawiania
  • Importujemy inne rodzaje plików graficznych

Poznajemy rodzaje tekstów w Adobe Flash / Adobe Animate

  • Poznajemy zasady wprowadzanie tekstów
  • Wykorzystujemy różne rodzaje tekstów
  • Poznajemy możliwości i ograniczenia pracy z tekstem

Wprowadzamy i formatujemy teksty

  • dodawanie i edycja tekstów statycznych
  • formatowanie tekstów

Dodajemy transformacje i przekształcenia obiektów

  • Poznajemy narzędzia przekształcania ścieżek, zdjęć i tekstów
  • Poznajemy zasady i sposoby rozmieszczania i dopasowania obiektów

Wykorzystujemy funkcję Break Apart w programie Adobe Flash

  • Modyfikujemy teksty z użyciem funkcji Brak Apart
  • Pracujemy z symbolami
  • Wykorzystujemy funkcję  Break Apart podczas pracy z grafiką wektorowa i zdjęciami

Poznajemy symbole

  • Poznajemy zasady użycia symboli
  • Poznajemy rodzaje symboli

Tworzymy i edytujemy symbole

  • Dodajemy instancje na scernę, edytujemy instancje symboli
  • Poznajemy różnicę pomiędzy edycją symbolu a edycją instancji
  • Dodajemy różne efekty kolorystyczne

Wykorzystujemy efekty i filtry

  • Poznajemy zasady i ograniczenia wykorzystania efektów i filtrów
  • Dodajemy efekty i filtry
  • Wykorzystujemy różne trypy przenikania (Blending Mode)

Poznajemy maski wektorowe w programie Adobe Flash

  • Poznajemy zasady tworzenia masek
  • Budujemy symbole i obiekty z użyciem masek w programie Adobe Flash / Adobe Animate

Poznajemy ogólne zasady tworzenia animacji

  • omówienie zasad tworzenia animacji
  • animacja klatka po klatce

Tworzymy animacje typu Motion Tween

  • Poznajemy zasady tworzenia obiektów typu Motion Tween i animacji
  • Tworzymy animacje typu Tweening (Motion Tween)
  • Edytujemy animacje
  • Wstawiamy dodatkowe klatki kluczowe

Projektujemy animacje typu Classic Tween w programie Adobe Flash

  • Tworzymy animacje typu Classic Tween – animacje metodą tradycyjną
  • Wykorzystujemy klatki kluczowe
  • Poznajemy ogólne zasady tworzenia animacji typu Classic
  • Poznajemy i tworzymy przykłady użycia tradycyjnych animacji

Budujemy animacje z użyciem masek w programie Adobe Flash

  • Projektujemy animacji z użyciem masek
  • Wprowadzamy animację maski
  • Dodajemy animację obiektów maskowanych

Tworzymy animacje po ścieżce, edycja ścieżki

  • Tworzymy animacje obiektów po ustalonym torze
  • Edytujemy tor ruchu obiektów

Wykorzystujemy polecenie Break Apart do tworzenie animacji

  • Wykorzystujemy polecenie Break Apart do edycji zdjęć
  • Tworzymy symbole i animacje zdjęć z użyciem polecenia Break Apart

Tworzymy banery internetowe i reklam

  • Poznajemy animacje z użyciem warstw, folderów
  • Poznajemy zasady tworzenia prostych reklam internetowych
  • Testujemy podgląd animacji

Wykorzystujemy zaawansowane metody edycji animacji

  • Poznajemy narzędzie Motion Editor
  • Edytujemy właściwości animacji za pomocą krzywych
  • Dodajemy klatki kluczowe
  • Niezależnie animujemy wielu właściwości obiektu

Dodajemy efekty typu Easing

  • Wykorzystujemy domyślne efekty typu Easing
  • Edytujemy przyspieszanie animacji

Wprowadzamy animację efektów i filtrów

  • Dodajemy animowanie efektów i przekształceń
  • Edytujemy przygotowane animacje

Poznajemy zasady tworzenia dokumentów interaktywnych

  • Omawiamy zasady tworzenia animacji i dokumentów interaktywnych
  • Omawiamy i testujemy różne system nawigacji
  • Poznajemy zasady zasady budowy interaktywnych gadżetów i prezentacji

Poznajemy podstawy ActionScript 3.0 i JavaScript

  • Poznajemy historię i ewolucję jezyka ActionScript
  • Poznajemy podstawowe elementy języka: obiekty, klasy, funkcje, właściwości, zmienne, zdarzenia
  • Poznajemy składnię
  • Wprowadzamy model obsługi zdarzeń języka ActionScript 3.0 i JavaScript
  • Omawiamy zasady pisania kodu
  • Poznajemy zasady tworzenia własnych funkcji
  • Wprowadzamy pierwsze elementy interaktywne z użyciem języka ActionScript 3.0 i JavaScript

Tworzymy interaktywnną galerię zdjęć i panoramy

  • Importujemy i optymalizujemy grafiki do naszej pracy
  • Budujemy system nawigacji w projekcie
  • Dodajemy animacje 3D
  • Wprowadzamy kodowanie do obsługi galerii i panoramy

Tworzenie projektów interaktywnych z użyciem możliwości 3D w programie Adobe Flash

  • Dodajemy animacje 3D
  • Budujemy interaktywne animacje 3D

Wykorzystujemy komponenty i ActionScript 3.0 w programie Adobe Flash / Adobe Animate

  • Poznajemy zasady pracy z komponentami
  • Wykorzystujemy komponenty do pracy z tekstem i grafiką
  • Wprowadzamy przewijanie tekstów i elementów graficznych przy użyciu komponentów
  • Dodajemy niezbędne kodowanie komponentów (AS 3.0)

Tworzymy różnorodne projekty z użyciem komponentów w programie Adobe Flash

  • Poznajemy ogólne zasady użycia komponentów
  • Omawiamy zalety i wady użycia komponentów
  • Poznajemy sposoby edycji komponentów
  • Tworzymy interaktywne prezentacje z użyciem komponentów

Ładujemy zewnętrzne teksty, elementy graficzne i filmy

  • Poznajemy sposoby ładowania tekstów zewnętrznych
  • Ładujemy dynamicznie elementy graficzne
  • Wykorzystujemy filmy wideo

Tworzenie animacji HTML5

  • Poznajemy możliwości i ograniczenia HTML5
  • Dodajemy animacje dla HTML5
  • Dodajemy elementy interaktywne JavaScript
  • Zapisujemy efekty pracy w formacie HTML5
  • Opcje zapisu HTML5

Tworzymy i testujemy aplikację na tablet i komórkę

  • Wykorzystujemy podstawowe gesty na urządzeniach mobilnych
  • Projektujemy publikację na urządzenia mobilne
  • Testujemy aplikację na smartfonie lub Tablecie
  • Tworzymy finalną aplikacji na tablety i smartfony
  • Poznajemy Adobe AIR
Praca uczestnika szkolenia - Adobe Illustrator Moduł I

Praca uczestnika szkolenia – Adobe Illustrator Moduł I

R

Adobe InDesign

Tworzenie różnorodnych prac i publikacji

Zobacz więcej >>

R

Adobe Photoshop

Korekta i montaż zdjęć

Zobacz więcej >>

R

Adobe Illustrator

Tworzenie ikon, znaków i innych elementów graficznych

Zobacz więcej >>

R

Adobe Dreamweaver

Tworzenie nowoczesnych stron WWW

Zobacz więcej >>

R

Adobe Flash

Tworzenie interaktywnych animacji HTML5

Zobacz więcej >>

R

DTP - przygotowanie do druku

Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat i Bridge

Zobacz więcej >>

R

HTML5 i CSS3 Tworzenie stron WWW, animacji i aplikacji HTML5

Adobe Dreamweaver, Adobe Animate

Zobacz więcej >>

R

Tworzenie animacji HTML5

Adobe Animate, Adobe Dreamweaver

Zobacz więcej >>

R

Publikacje na tablety i komórki

Adobe InDesign, Adobe Edge Animate

R

Grafika komputerowa Adobe

Adobe Illustrator, Photoshop, Bridge

Zobacz więcej >>