Szkolenie Adobe Animate / Adobe Flash
Szkolenie Adobe Animate

Na przestrzeni ostatniej dekady Adobe Flash był przełomowym rozwiązaniem, które pozwoliło nam na łączenie zaawansowanych form interaktywnych z atrakcyjną grafiką, filmem czy też muzyką. Wraz z rozwojem nowoczesnych urządzeń mobilnych jak tablety czy smartfony rola treści Flash w Internecie ulegała stopniowej redukcji. Dziś wykorzystanie klasycznych plików SWF kojarzonych właśnie z aplikacją Adobe Flash nie wydaje się dobrym rozwiązaniem… Ale…
Gdzie tu jest miejsce i sens na szkolenia Adobe Animate?
Adobe Animate to program, który w ciągu kilku ostatnich lat w naturalny sposób zastąpił popularnego Flash’a. Z jednej strony daje nam te same możliwości, jakie w latach swej świetności oferował nam Macromedia/Adobe Flash (interakcja, animacja, skalowalność) z drugiej zaś przenosi nas w świat HTML5 i nowoczesnych rozwiązań internetowych odsłaniając niemal identyczną funkcjonalność.
Szkolenia dotyczące programu Animate dedykowane są dla dwóch nieco odmiennych grup uczestników. Pierwsza to naturalnie dotychczasowi użytkownicy programu Adobe Flash, którzy chcieliby płynnie przejść w świat HTML5 i nowoczesnych rozwiązań internetowych. Drugą grupę potencjalnych uczestników stanowią ci, którzy nie mieli do tej pory styczności a Adobe Flash i wymagają nieco więcej wsparcia w zakresie tworzenia animacji oraz elementów interaktywnych.
Podczas zajęć z Adobe Animate koncentrujemy się przede wszystkim na tworzeniu animacji HTML5 oraz użyciu języka JavaScript w zakresie tworzenia elementów interaktywnych. Naturalnie część naszych zajęć zajmuje tworzenie reklam internetowych HTML5 – banerów.

Przykładowy baner HTML5 utworzony i wyeksportowany jako GIF w programie Adobe Animate CC
Krótka animacja z Adobe Animate CC
Czego nauczysz się podczas zajęć?
- Konfigurowania dokumentów Adobe Animate
- Tworzenia, edycji, kolorowania i transformacji obiektów wektorowych w programie Adobe Animate
- Tworzenia wspaniałych przejść tonalnych (gradientów)
- Budowy, użycia i edycji symboli
- Podstawowych zasad wykorzystania symboli
- Wykorzystania symboli w różnych projektach
- Importu plików Photoshopa, Illustartora a także dokumentów SVG
- Wprowadzania i edycji tekstów
- Użycia różnych rodzajów tekstów
- Różnych metod tworzenia animacji HTML5
- Animacji z wykorzystaniem masek w programie Adobe Animate
- Tworzenia animacji z użyciem kości i kinematyki odwrotnej w programie Adobe Animate
- Zasad projektowania banerów na podstawie specyfikacji technicznej portali
- Tworzenie prostych reklam i banerów internetowych
- Użycia i animacji zdjęć innych elementów graficznych
- Wykorzystania filmów, muzyki i lektora
- Dodawania filtrów i efektów graficznych
- Animacji filtrów i efektów
- Zasad dodawania efektów typu Easing
- Zasad budowy interaktywnych prezentacji
- Podstaw języka JavaScript
- Wprowadzania kodu JavaScript w celu dodania elementów interaktywnych
- Wykorzystania niektórych komponentów
- Użycia danych tekstowych ładowanych z zewnętrznych źródeł
- Doładowania i użycia zewnętrznych zdjęć
- Tworzenia interaktywnej galerii zdjęć
- Tworzenia prostej panoramy
- Tworzenia interaktywnych stron WWW i prezentacji multimedialnych
- Wykorzystania symboli do tworzenia efektów specjalnych
- Poprawnego przygotowania pracy do prezentacji w Internecie
- Tworzenia i zapisu interaktywnych animacji HTML5
- Tworzenia prostych aplikacji na tablety i smartfony

Przykład prac tworzonych podczas zajęć Adobe Animate
Szkolenia Adobe Animate / Flash– ogólny program zajęć
Poznajemy zasady konfiguracji programu Adobe Animate
- Konfigurujemy ekran roboczy
- Poznajemy panele rozwijane
- Wykorzystujemy okna dodatkowe
Poznajemy podstawowe narzędzia Adobe Animate
- Wykorzystujemy różnorodne panele i palety z narzędziami
- Poznajemy i wykorzystujemy skróty klawiaturowe
- Konfigurujemy własne skróty klawiaturowe
- Poznajemy ppodstawowe narzędzia do pracy z Adobe Flash
Poznajemy ustawienia dokumentu
- Ustalamy wielkość, kolor i Frame Rate publikacji
- Określamy odpowiednią wersję Flash Playera
- Poznajemy zasady dobierania optymalnych ustawień dokumentu
Tworzymy proste kształty wektorowe w programie Animate
- Wykorzystujemy narzędzia Pencil, Rectangle, Oval Tool
- Edytujemy kolory wypełnienia i obrysu
- Budujemy wieloboki, gwiazdy i inne proste kształty wektorowe
- Wykorzystujemy obiekty typu Primitive
- Poznajemy zasady modelu rysowania w programie Adobe Animate
Modyfikujemy obiekty
- Skalujemy i zniekształcamy ścieżki
- Łączymy, dzielimy i grupujemy obiekty
- Wykorzystujemy funkcję Drawing Object do tworzenia ścieżek
- Poznajemy zasady rozmieszczania i wyrównywania obiektów
Importujemy elementy graficzne
- Poznajemy formaty graficzne do pracy z programem Adobe Animate
- Importujemy pliki PSD z programu Adobe Photoshop
- Import pliki w formacie AI z programu Adobe Illustrator
- Poznajemy opcje importy i wprowadzamy optymalne ustawiania
- Importujemy inne rodzaje plików graficznych
Poznajemy rodzaje tekstów w Adobe Animate
- Poznajemy zasady wprowadzanie tekstów
- Wykorzystujemy różne rodzaje tekstów
- Poznajemy możliwości i ograniczenia pracy z tekstem
Wprowadzamy i formatujemy teksty
- dodawanie i edycja tekstów statycznych
- formatowanie tekstów
Dodajemy transformacje i przekształcenia obiektów
- Poznajemy narzędzia przekształcania ścieżek, zdjęć i tekstów
- Poznajemy zasady i sposoby rozmieszczania i dopasowania obiektów
Wykorzystujemy funkcję Break Apart w programie Adobe Animate
- Modyfikujemy teksty z użyciem funkcji Brak Apart
- Pracujemy z symbolami
- Wykorzystujemy funkcję Break Apart podczas pracy z grafiką wektorowa i zdjęciami
Poznajemy symbole
- Poznajemy zasady użycia symboli
- Poznajemy rodzaje symboli
Tworzymy i edytujemy symbole
- Dodajemy instancje na scernę, edytujemy instancje symboli
- Poznajemy różnicę pomiędzy edycją symbolu a edycją instancji
- Dodajemy różne efekty kolorystyczne
Wykorzystujemy efekty i filtry
- Poznajemy zasady i ograniczenia wykorzystania efektów i filtrów
- Dodajemy efekty i filtry
- Wykorzystujemy różne trypy przenikania (Blending Mode)
Poznajemy maski wektorowe w programie Adobe Animate
- Poznajemy zasady tworzenia masek
- Budujemy symbole i obiekty z użyciem masek w programie Adobe Flash / Adobe Animate
Poznajemy ogólne zasady tworzenia animacji
- omówienie zasad tworzenia animacji
- animacja klatka po klatce
Tworzymy animacje typu Motion Tween
- Poznajemy zasady tworzenia obiektów typu Motion Tween i animacji
- Tworzymy animacje typu Tweening (Motion Tween)
- Edytujemy animacje
- Wstawiamy dodatkowe klatki kluczowe
Projektujemy animacje typu Classic Tween w programie Adobe Animate
- Tworzymy animacje typu Classic Tween – animacje metodą tradycyjną
- Wykorzystujemy klatki kluczowe
- Poznajemy ogólne zasady tworzenia animacji typu Classic
- Poznajemy i tworzymy przykłady użycia tradycyjnych animacji
Budujemy animacje z użyciem masek w programie Adobe Animate
- Projektujemy animacji z użyciem masek
- Wprowadzamy animację maski
- Dodajemy animację obiektów maskowanych
Tworzymy animacje po ścieżce, edycja ścieżki
- Tworzymy animacje obiektów po ustalonym torze
- Edytujemy tor ruchu obiektów
Wykorzystujemy polecenie Break Apart do tworzenie animacji
- Wykorzystujemy polecenie Break Apart do edycji zdjęć
- Tworzymy symbole i animacje zdjęć z użyciem polecenia Break Apart
Tworzymy banery internetowe i reklam
- Poznajemy animacje z użyciem warstw, folderów
- Poznajemy zasady tworzenia prostych reklam internetowych
- Testujemy podgląd animacji
Wykorzystujemy zaawansowane metody edycji animacji
- Poznajemy narzędzie Motion Editor
- Edytujemy właściwości animacji za pomocą krzywych
- Dodajemy klatki kluczowe
- Niezależnie animujemy wielu właściwości obiektu
Dodajemy efekty typu Easing
- Wykorzystujemy domyślne efekty typu Easing
- Edytujemy przyspieszanie animacji
Wprowadzamy animację efektów i filtrów
- Dodajemy animowanie efektów i przekształceń
- Edytujemy przygotowane animacje
Poznajemy zasady tworzenia dokumentów interaktywnych
- Omawiamy zasady tworzenia animacji i dokumentów interaktywnych
- Omawiamy i testujemy różne system nawigacji
- Poznajemy zasady zasady budowy interaktywnych gadżetów i prezentacji
Poznajemy podstawy JavaScript
- Poznajemy historię i ewolucję jezyka ActionScript > JavaScript
- Poznajemy podstawowe elementy języka: obiekty, klasy, funkcje, właściwości, zmienne, zdarzenia
- Poznajemy składnię
- Wprowadzamy model obsługi zdarzeń języka JavaScript
- Omawiamy zasady pisania kodu
- Poznajemy zasady tworzenia własnych funkcji
- Wprowadzamy pierwsze elementy interaktywne z użyciem języka JavaScript
Tworzymy interaktywnną galerię zdjęć i panoramy
- Importujemy i optymalizujemy grafiki do naszej pracy
- Budujemy system nawigacji w projekcie
- Dodajemy animacje 3D
- Wprowadzamy kodowanie do obsługi galerii i panoramy
Tworzymy różnorodne projekty z użyciem komponentów w programie Adobe Animate
- Poznajemy ogólne zasady użycia komponentów
- Omawiamy zalety i wady użycia komponentów
- Poznajemy sposoby edycji komponentów
- Tworzymy interaktywne prezentacje z użyciem komponentów
Ładujemy zewnętrzne teksty, elementy graficzne i filmy
- Poznajemy sposoby ładowania tekstów zewnętrznych
- Ładujemy dynamicznie elementy graficzne
- Wykorzystujemy filmy wideo
Tworzenie animacji HTML5
- Poznajemy możliwości i ograniczenia HTML5
- Dodajemy animacje dla HTML5
- Dodajemy elementy interaktywne JavaScript
- Zapisujemy efekty pracy w formacie HTML5
- Opcje zapisu HTML5
Tworzymy i testujemy aplikację na tablet i komórkę
- Wykorzystujemy podstawowe gesty na urządzeniach mobilnych
- Projektujemy publikację na urządzenia mobilne
- Testujemy aplikację na smartfonie lub Tablecie
- Tworzymy finalną aplikacji na tablety i smartfony
- Poznajemy Adobe AIR
DTP i przygotowanie do druku
Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat i Bridge