szkolenia Adobe

Szkolenie Adobe Animate

Szkolenie prowadzi autoryzowany trener Adobe Animate – Paweł Zakrzewski

Adobe Animate – Dobry start

Adobe Animate jest to bezpośrednim następcą niezwykle popularnej aplikacji Macromedia Flash, który dzięki wsparciu dla HTML5 stał się doskonałym narzędziem do tworzenia nowoczesnych form reklamowych. Za pomocą Animate z wielką łatwością przygotujemy różnorodne animację w formie pliku GIF, mp4, ale także inne – interaktywne formy zgodne ze standardem HMTL5. Dzięki użyciu JavaScript możemy samodzielnie tworzyć także interaktywne, galerie, pokazy zdjęć czy nawet gry.

Adobe Animate stale się rozwija i w ostatnim czasie przybyło mu sporo nowości. Sprawia to, że nauka animacji w tym programie to doskonała inwestycja w przyszłość.

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

N

Wielu skrótów klawiaturowych

N

Niezbędnej teorii, budowy reklamy, tworzenie obiektów wektorowych

N

Dobrych nawyków i szybkiej pracy

N

Niezwykłych metod rysowania i edycji ścieżek

N

Tworzenia i użycia symboli

N

Tworzenia animacji poklatkowych

N

Przygotowania różnych typów animacji automatycznych

N

Efektów przyspieszania i zwalniania ruchu

N

Wykorzystania symboli do tworzenia animacji

N

Optymalizacji grafiki i wykorzystanych elementów wektorowych

N

Pracy ze zdjęciami, plikami PSD oraz Illustratora

N

Projektowania reklam i banerów

N

Przygotowania różnych form nowoczesnej reklamy internetowej

N

Wykorzystania kamery do tworzenia efektu paralaksy

N

Wykorzystania różnych typów animacji postaci

N

Wykorzystania Java Script pod kątem reklamy

N

Tworzenia publikacji interaktywnych

N

Użycia Actions (Operacji) do tworzenia projektów interaktywnych

N

Zaawansowanych technik użycia masek

N

Zapisu animacji w postaci Animowanego GIFA

N

Zapisu animacji jako plik MP4

N

Zapisu i optymalizacji pracy w formie HTML5

Adobe Animate

Przykładowy zakres szkolenia. Na Twoje życzenie może on ulec dowolnej modyfikacji. W każdej chwili dostosuję tematykę zajęć do konkretnych potrzeb uczestników szkolenia. Możemy wspólnie opracować tematykę szytą na miarę dla konkretnej grupy szkoleniowej.

Zapytaj o szkolenie

Budowa obrazu

  • Grafika wektorowa a bitmapowa różnice i zastosowania
  • Typy plików graficznych a szybkość ładowania i wydajność
  • Jakość i kompresja

Tworzenie dokumentów Adobe Animate

  • Rodzaje dokumentów Animate
  • Zasady dobierania parametrów projektu
  • Ustawianie właściwości – rozmiar, prędkość odtwarzania
  • Podgląd

Interfejs programu

  • Rys historyczny – Flash i ActionScript, HTML5 i JavaScript
  • Narzędzia, panele, przestrzeń robocza
  • Dostosowanie programu do własnych potrzeb
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Tworzenie prostych kształtów w programie Adobe Animate

  • Tworzenie prostych obiektów wektorowych
  • Dodawanie koloru i obrysów
  • Zarządzanie wielkością obiektów
  • Zaznaczanie, kopiowanie, wykorzystanie różnych typów obiektów (shape vs Drawing object)

Rysowanie

  • Wykorzystanie ołówka i pędzli
  • Opcje ołówka
  • Zmienne grubości obrysów
  • Kolorowanie
  • Wykorzystanie narzędzia Lasso do malowania i zaznaczania

Praca z obiektami

  • Grupowanie i ukrywanie elementów naszego projektu
  • Dopasowanie wielkości i optymalizacja
  • Opcje wyrównywania i rozmieszania
  • Przekształcenia – skalowanie, obracanie, zniekształcanie

Tworzenie prostych animacji

  • Wykorzystanie warstw
  • Grupowanie obiektów
  • Praca z klatkami kluczowymi
  • Proste animacje poklatkowe
  • Tworzenie animowanej kartki świątecznej
  • Zarządzanie prędkością odtwarzania
  • Zapis projektów

Wykorzystanie symboli

  • Zasady użycia symboli
  • Typy symboli
  • Trwożenie i edycja symboli
  • Właściwości symboli
  • Różne opcje wyświetlania i edycji symboli na stronie

Tworzenie animacji typu Shape Tween

  • Możliwości i ograniczenia
  • Przykłady animacji Shape Tween
  • Tworzenie animacji typu: w tę i z powrotem

Tworzenie animacji typu Motion Tween i Classic Tween

  • Podstawy animacji z użyciem klatek kluczowych
  • Rodzaje animacji
  • Różnice w tworzeniu i edycji animacji typu Motion Tween i Classic Tween
  • Ruch po ścieżce
  • Wykorzystanie warstw i symboli
  • Zarządzanie prędkością animacji

Opcje animacji

  • Zwalnianie i przyspieszanie ruchu
  • Wydłużanie i skracanie animacji obiektów oraz całej sceny
  • Dodawanie pośrednich klatek kluczowych
  • Obroty i efekty kolorystyczne

Tworzenie klasycznych banerów reklamowych

  • Zasady tworzenia animacji
  • Użycie symboli i elementów statycznych
  • Dodawanie tekstów, rodzaje tekstów
  • Rozmieszczanie na warstwach
  • Dodawanie klatek kluczowych i tworzenie animacji
  • Animacja klasyczna vs animacja ruch

Wykorzystanie polecenia Break Apart (Rozdziel) 

  • Wykorzystanie polecenia Break Apart – różne zastosowania
  • Zamiana tekstów na krzywe
  • Animacja tekstów i liter
  • Zamiana zdjęć w wypełnienie
  • Animacja zdjęć w trybie wypełnienia
  • Animacje typu wygaszacze ekranu

Wykorzystanie masek

  • Zasady działania masek
  • Dodawanie i edycja maski
  • Animowane przy użyciu statycznej maski
  • Animacja maski

Zaawansowane animacje reklamowe – banery

  • Import różnych elementów graficznych
  • Optymalizacja grafiki
  • Dodawanie tekstów i tworzenie symboli
  • Dodawanie efektów kolorystycznych i filtrów
  • Użycie tekstów i opcje typograficzne
  • Rozmieszczanie na warstwach
  • Dodawanie klatek kluczowych oraz tworzenie animacji
  • Animacja typu: wjazd / wyjazd
  • Zapis animacji

Zaawansowane animacje

  • Wykorzystanie symboli typu Movie Clip
  • Tworzenie zagnieżdżonych animacji Movie Clip
  • Opcje podglądu i zapisu animacji zagnieżdżonych

Tworzenie efektu paralaksa

  • Zasady tworzenie efektu paralaksa
  • Głębia warstw
  • Zarządzanie rozmieszczaniem warstw projektu
  • Dodawanie kamery
  • Animacja z wykorzystaniem kamery

Tworzenie animacji postaci i naśladowanie ruchu

  • Rodzaje animacji postaci
  • Animacja poklatkowa
  • Animacja automatyczna

Zaawansowane typy animacji

  • Wykorzystanie Kości i kinematyki odwrotnej (SWF)
  • Wykorzystanie nadrzędności warstw
  • Animacja typu Puppet

Podstawy użycia JavaScript

  • Zasady użycia kodu JavaScript
  • Wykorzystanie panelu Actions
  • Tworzenie elementów interaktywnych

Tworzenie prostych projektów interaktywnych

  • Galeria internetowa
  • Film typu panorama lub obrotowe modele 3D
  • Sterowanie widocznością i ruchem obiektów za pomocą kodu JavaScript
  • Wykorzystanie Code Snippets do tworzenia interakcji

Wykorzystanie audio i wideo

  • Import i użycie plików muzycznych, lektora
  • Opcje dźwięku w projektach HTML5
  • Wykorzystanie filmów mp4
  • Sterowanie filmem i muzyką

Zapis i eksport efektów pracy

  • Różne rodzaje zapisu
  • Wykorzystanie bibliotek
  • Eksport animacji GIF
  • Tworzenie animacji mp4

Tworzenie reklam HMTL5

  • Eksport do HTML5
  • Opcje zapisu
  • Wykorzystanie Spritów, Tekstur
  • Biblioteki zewnętrzne
  • Kompresja
  • Dodawanie znaczników HTML
  • Dodawanie reakcji na klikanie – clickTag
  • Tworzenie szablonu HTML do eksportu reklam
  • Testowanie reklam
\

Szkolenie Online

\

Szkolenie stacjonarne