szkolenie Animate
Kurs tworzenia animacji HTML5, GIF, MP4 w Adobe Animate
Szkolenie Adobe Animate / Kurs Adobe Animate
Kurs Adobe Animate prowadzi autoryzowany trener Adobe Animate – Paweł Zakrzewski
Adobe Animate – Kurs tworzenia animacji
Adobe Animate jest to bezpośrednim następcą niezwykle popularnej aplikacji Macromedia Flash, który dzięki wsparciu dla HTML5 stał się doskonałym narzędziem do tworzenia nowoczesnych form reklamowych. Za pomocą Animate z wielką łatwością przygotujemy różnorodne animację w formie pliku GIF, mp4, ale także inne – interaktywne formy zgodne ze standardem HMTL5. Dzięki użyciu JavaScript możemy samodzielnie tworzyć także interaktywne, galerie, pokazy zdjęć czy nawet gry.
Adobe Animate stale się rozwija i w ostatnim czasie przybyło mu sporo nowości. Sprawia to, że nauka animacji w tym programie to doskonała inwestycja w przyszłość.
Czego nauczysz się podczas szkolenia?
Wielu skrótów klawiaturowych
Niezbędnej teorii, budowy reklamy, tworzenie obiektów wektorowych
Dobrych nawyków i szybkiej pracy
Niezwykłych metod rysowania i edycji ścieżek
Tworzenia i użycia symboli
Tworzenia animacji poklatkowych
Przygotowania różnych typów animacji automatycznych
Efektów przyspieszania i zwalniania ruchu
Wykorzystania symboli do tworzenia animacji
Optymalizacji grafiki i wykorzystanych elementów wektorowych
Pracy ze zdjęciami, plikami PSD oraz Illustratora
Projektowania reklam i banerów
Przygotowania różnych form nowoczesnej reklamy internetowej
Wykorzystania kamery do tworzenia efektu paralaksy
Wykorzystania różnych typów animacji postaci
Wykorzystania Java Script pod kątem reklamy
Tworzenia publikacji interaktywnych
Użycia Actions (Operacji) do tworzenia projektów interaktywnych
Zaawansowanych technik użycia masek
Zapisu animacji w postaci Animowanego GIFA
Zapisu animacji jako plik MP4
Zapisu i optymalizacji pracy w formie HTML5
Adobe Animate
Przedstawiony poniżej program to przykładowy zakres szkolenia Adobe Animate. Na Twoje życzenie może on ulec dowolnej modyfikacji. W każdej chwili dostosuję tematykę zajęć do konkretnych potrzeb uczestników szkolenia. Możemy wspólnie opracować tematykę szytą na miarę dla konkretnej grupy szkoleniowej. Kurs Adobe Animate pozwala nam tworzyć zarówno reklamy, banery ale także animowany GIFY i filmy MP4.
Budowa obrazu
- Grafika wektorowa a bitmapowa różnice i zastosowania
- Typy plików graficznych a szybkość ładowania i wydajność
- Jakość i kompresja
Tworzenie dokumentów Adobe Animate
- Rodzaje dokumentów Animate
- Zasady dobierania parametrów projektu
- Ustawianie właściwości – rozmiar, prędkość odtwarzania
- Podgląd
Interfejs programu
- Rys historyczny – Flash i ActionScript, HTML5 i JavaScript
- Narzędzia, panele, przestrzeń robocza
- Dostosowanie programu do własnych potrzeb
- Podstawowe skróty klawiaturowe
Tworzenie prostych kształtów w programie Adobe Animate
- Tworzenie prostych obiektów wektorowych
- Dodawanie koloru i obrysów
- Zarządzanie wielkością obiektów
- Zaznaczanie, kopiowanie, wykorzystanie różnych typów obiektów (shape vs Drawing object)
Rysowanie
- Wykorzystanie ołówka i pędzli
- Opcje ołówka
- Zmienne grubości obrysów
- Kolorowanie
- Wykorzystanie narzędzia Lasso do malowania i zaznaczania
Praca z obiektami
- Grupowanie i ukrywanie elementów naszego projektu
- Dopasowanie wielkości i optymalizacja
- Opcje wyrównywania i rozmieszania
- Przekształcenia – skalowanie, obracanie, zniekształcanie
Tworzenie prostych animacji
- Wykorzystanie warstw
- Grupowanie obiektów
- Praca z klatkami kluczowymi
- Proste animacje poklatkowe
- Tworzenie animowanej kartki świątecznej
- Zarządzanie prędkością odtwarzania
- Zapis projektów
Wykorzystanie symboli
- Zasady użycia symboli
- Typy symboli
- Trwożenie i edycja symboli
- Właściwości symboli
- Różne opcje wyświetlania i edycji symboli na stronie
Tworzenie animacji typu Shape Tween
- Możliwości i ograniczenia
- Przykłady animacji Shape Tween
- Tworzenie animacji typu: w tę i z powrotem
Tworzenie animacji typu Motion Tween i Classic Tween
- Podstawy animacji z użyciem klatek kluczowych
- Rodzaje animacji
- Różnice w tworzeniu i edycji animacji typu Motion Tween i Classic Tween
- Ruch po ścieżce
- Wykorzystanie warstw i symboli
- Zarządzanie prędkością animacji
Opcje animacji
- Zwalnianie i przyspieszanie ruchu
- Wydłużanie i skracanie animacji obiektów oraz całej sceny
- Dodawanie pośrednich klatek kluczowych
- Obroty i efekty kolorystyczne
Tworzenie klasycznych banerów reklamowych
- Zasady tworzenia animacji
- Użycie symboli i elementów statycznych
- Dodawanie tekstów, rodzaje tekstów
- Rozmieszczanie na warstwach
- Dodawanie klatek kluczowych i tworzenie animacji
- Animacja klasyczna vs animacja ruch
Wykorzystanie polecenia Break Apart (Rozdziel)
- Wykorzystanie polecenia Break Apart – różne zastosowania
- Zamiana tekstów na krzywe
- Animacja tekstów i liter
- Zamiana zdjęć w wypełnienie
- Animacja zdjęć w trybie wypełnienia
- Animacje typu wygaszacze ekranu
Wykorzystanie masek
- Zasady działania masek
- Dodawanie i edycja maski
- Animowane przy użyciu statycznej maski
- Animacja maski
Zaawansowane animacje reklamowe – banery
- Import różnych elementów graficznych
- Optymalizacja grafiki
- Dodawanie tekstów i tworzenie symboli
- Dodawanie efektów kolorystycznych i filtrów
- Użycie tekstów i opcje typograficzne
- Rozmieszczanie na warstwach
- Dodawanie klatek kluczowych oraz tworzenie animacji
- Animacja typu: wjazd / wyjazd
- Zapis animacji
Zaawansowane animacje
- Wykorzystanie symboli typu Movie Clip
- Tworzenie zagnieżdżonych animacji Movie Clip
- Opcje podglądu i zapisu animacji zagnieżdżonych
Tworzenie efektu paralaksa
- Zasady tworzenie efektu paralaksa
- Głębia warstw
- Zarządzanie rozmieszczaniem warstw projektu
- Dodawanie kamery
- Animacja z wykorzystaniem kamery
Tworzenie animacji postaci i naśladowanie ruchu
- Rodzaje animacji postaci
- Animacja poklatkowa
- Animacja automatyczna
Zaawansowane typy animacji
- Wykorzystanie Kości i kinematyki odwrotnej (SWF)
- Wykorzystanie nadrzędności warstw
- Animacja typu Puppet
Podstawy użycia JavaScript
- Zasady użycia kodu JavaScript
- Wykorzystanie panelu Actions
- Tworzenie elementów interaktywnych
Tworzenie prostych projektów interaktywnych
- Galeria internetowa
- Film typu panorama lub obrotowe modele 3D
- Sterowanie widocznością i ruchem obiektów za pomocą kodu JavaScript
- Wykorzystanie Code Snippets do tworzenia interakcji
Wykorzystanie audio i wideo
- Import i użycie plików muzycznych, lektora
- Opcje dźwięku w projektach HTML5
- Wykorzystanie filmów mp4
- Sterowanie filmem i muzyką
Zapis i eksport efektów pracy
- Różne rodzaje zapisu
- Wykorzystanie bibliotek
- Eksport animacji GIF
- Tworzenie animacji mp4
Tworzenie reklam HMTL5
- Eksport do HTML5
- Opcje zapisu
- Wykorzystanie Spritów, Tekstur
- Biblioteki zewnętrzne
- Kompresja
- Dodawanie znaczników HTML
- Dodawanie reakcji na klikanie – clickTag
- Tworzenie szablonu HTML do eksportu reklam
- Testowanie reklam